Puno puta sam čula kako u poslu prije svega, treba biti čovjek.
Dobro, no što to zapravo znači? Odnosi li se to na odluke?
Ispričat ću vam kako ja doživljavam posao i odluke koje donosimo u poslu.
Pravnu osobu, firmu, u mom slučaju Rauss d.o.o., doživljavam kao mašinu. On je vrlo racionalan i gleda stvari iz perspektive uspješnosti u poslovanju.
- Što je dobro za biznis, a što ne.
- Što će pridonijeti rastu, a što je opasno.
- Što je plus, a što minus.
- Što će omogućiti plaće zaposlenima, a što ne.
Na temelju tih podataka, Rauss d.o.o. donosi odluke. Hladne glave, bez emocija, kao mašina.
On ima jedan jedini cilj: uspješno poslovanje.
Međutim, kada se u te odluke uplete Slađana, koja ima osjećaje i pristupa “ljudski” situacijama i klijentima, stvari se promijene.
Odluke koje se donose “iz srca”, a ne iz mašine, često nisu najbolji izbor.
Iako sam vrlo racionalna i donosim odluke gotovo uvijek imajući na umu poslovni cilj, i meni se dogodi da budem - samo čovjek.
Jedan dugogodišnji klijent je zapeo u probleme na koje sam ga duže upozoravala da će mu se dogoditi.
Kasnio je s plaćanjem jedan mjesec, pa drugi mjesec, pa bi onda uplatio 500 kn.
Onda nakon toga opet obećanja o uplatama, ali novca ni u tragovima.
Ja sam to gledala s ljudske strane, jer eto, on se ipak našao u problemu, pa izaći ću mu u susret.
Da je Rauss d.o.o. donosio odluku, on bi tu suradnju prekinuo već nakon dva mjeseca, kako stoji u ugovoru.
No, Slađana je uplela emocije i pokazala ljudskost koja je nakon XY mjeseci rezultirala pokretanjem ovrhe.
Lekcija ove moje priče je da poslovne odluke treba donositi pravna osoba, u mom slučaju Rauss d.o.o., koji nema emocija i koji gleda što je najbolje za njega i njegove zaposlenike te kako će isplatiti plaću i vlasniku - meni - i svojim zaposlenicima.
Tko kod vas donosi odluke: pravna ili privatna osoba?