Vjerovali ili ne, sustav naplate je često jedna od slabijih karika, čak i u firmama srednje veličine.
Ili ne postoji osoba koja se brine o naplati ili ne postoji sustav koji prati što je naplaćeno, a što ne.
Uglavnom ne postoji niti procedura što, kada i kako učiniti nakon prolaska valute plaćanja.
Vlasnici su fokusirani samo na prodaju, prodaju, prodaju, a zaboravljaju da ništa nisu zapravo prodali dok nisu NAPLATILI.
Da razbijemo još jedan mit na koji većina računa kada kreće u poduzetništvo:
Knjigovođa NE VODI računa o naplati vaših računa niti je to u opisu naše usluge.
Taj dio spada u VAŠ core biznis i vi ste dužni pratiti naplatu svojih potraživanja i o svemu što se događa na vrijeme obavijestiti svog knjigovođu.
Evo nekoliko jednostavnih savjeta kako možete bolje upravljati naplatom:
Ako imate više zaposlenika, zadužite nekoga da SVAKODNEVNO prati naplatu
Ako si još uvijek ne možete priuštiti da netko prati naplatu, sami uvedite praćenje plaćenih i neplaćenih faktura na DNEVNOJ bazi
Odredite što točno radite nakon određenog vremena prolaska valute plaćanja, na primjer: kada šaljete prvu opomenu, kada drugu, kada počinjete obustavu isporuke roba ili usluga, kada šaljete ovrhu
Pripremite unaprijed tekstove za slanje opomena
Uvedite automatskom praćenje putem sustava, odnosno iskoristite sve blagodati koje nam tehnologija danas pruža i postavite alarme koji će vas upozoriti na kašnjenje u plaćanju (zaboravite pisanje na papire i excelice)
I još jednom ponavljam da zapamtite:
NISTE prodali dok niste NAPLATILI!