Blog

Dragi poduzetnici, pišete li odluke?

Dragi poduzetnici, pišete li odluke?

Svaka poslovna promjena u vašim poslovnim knjigama, mora biti potkrijepljena nekakvim dokumentom.

Ne možete donijeti odluku samo u svojoj glavi, već ju morate prenijeti na papir.

Ja razumijem da je to i vrijeme i energija i trošimo papir, ali odluke MORATE donositi na papiru.

Za što sve morate napisati odluku:

  • Ako otpisujete nešto iz dugotrajne imovine
  • Ako isplaćujete bonuse i neoporezive naknade zaposlenicima
  • Za korištenje godišnjeg odmora
  • Ako isplaćujete dobit 
  • ZA SVE što odlučujete za svoju firmu

A što se može dogoditi ako ne pišete odluke?

Evo primjera:

Vi odlučite isplatiti nagradu zaposleniku i javite usmeno knjigovođi.
Knjigovođa slučajno isplati više novca jer je krivo shvatio.

I tko je kriv?

Knjigovođa.

Da je knjigovodstvo imalo papir, to se ne bi dogodilo i ne bi se tražilo krivca.

No, ne radi se samo o traženju krivca između knjigovođe i šefa.

Nedonošenje odluka vas može koštati i puno više.

Evo još jednog primjera:

Isplatite zaposleniku Uskrsnicu, ali ne donesete odluku nego samo dojavite knjigovođi.

Onda dođe Božić i vi zaboravite da ste isplatili već jedan dio nagrade za Uskrs, pa isplatite nagradu u najvišem dozvoljenom iznosu čim ste u prekršaju, jer to više nije nagrada, nego plaća.

I onda vam dođe u posjet Porezna uprava i pita vas kako to da ste isplatili zaposleniku još jednu plaću, a niste uplatili i sve popratne doprinose koje ste dužni platiti.

Vjerujem da sam vam dala dovoljno razloga zašto biste trebali pisati odluke.