Najčešće greške u poslovanju koje sam primijetila kroz svoje 30-godišnje iskustvo:
Stihija
Stvari se odrađuju stihijski, bez strategije i plana. Obično se gase požari, umjesto da se svakom problemu pristupi hladne glave i iz perspektive managera.
U većini slučajeva ovo se događa jer se vlasnik bavi mikromenadžiranjem i on odlučuje apsolutno o svemu, pa i o vrsti toalet papira.
RJEŠENJE:
Delegirajte sve što je moguće, kako biste si vi oslobodili vrijeme za izradu strategije i plana prema kojima ćete donositi odluke.
Preuzimanje poslova bez organizacije
Vlasnicima se ukaže prilika kroz neki upit i potencijalnu suradnju te oni prihvate posao bez da su preispitali svoje kapacitete i organizaciju poslovanja.
Imaju li dovoljno ljudi? Imaju li dovoljno stručnih ljudi za odraditi taj posao? Kako će ta nova narudžba utjecati na postojeće kupce i kapacitete proizvodnje?
RJEŠENJE:
Prije nego objeručke prihvatite novi posao, samo zato što vam trebaju kupci, provjerite svoje kapacitete i realno sagledajte možete li zaista odraditi taj posao.
Neznanje
Svaki put se iznenadim koliko ljudi ne znaju. Već sam pisala o tome kako za posao nije važno samo da volimo ono što radimo, već i da poznajemo zakone i pravila, da imamo financije u malom prstu te da se okružimo ljudima koji će nam u tome pomoći.
Ne zna što je hitno, a što bitno.
Vlasnici često brkaju HITNO i BITNO. Dapače, niti sami nekada ne znaju razliku između ove dvije stvari.
To se često vidi i u odnosu s klijentima: ne zna se koji je klijent i njegov zahtjev HITAN, a koji BITAN.
RJEŠENJE:
Napravite tablicu bitnih klijenata - to su oni koji vam donose većinu prihoda. Za njih ćete odraditi neke stvari i u pola noći ako treba, jer su vam oni BITNI.
Definirajte što su hitne stvari i hitne intervencije te kako ćete njih naplatiti. Ako je nešto vašem klijentu hitno (možda samo zato što se nije sjetio na vrijeme), napravite cjenik za hitne stvari i naplatite ih dodatno. Ako već vaš djelatnik mora u 9 navečer slati materijale klijentu i vi ćete ga za to morati dodatno platiti, tu izvanrednu uslugu biste trebali naplatiti i svom klijentu jer je HITNA.
Nepostojanje unutarnje organizacije
Ne zna se tko što radi i u kom trenutku, pa se događaju veliki propusti poput kašnjenja roba i usluga te loša kvaliteta. To rezultira nezadovoljnim klijentima, padom prodaje, nezadovoljnim zaposlenicima i na kraju, gašenjem poslovanja.
Najgore je što često vlasnici krive neke vanjske okolnosti, loše zaposlenike, zahtjevne klijente, a gotovo nikada nitko ne pomisli na organizaciju i procese.
RJEŠENJE:
Organizirajte svoje poslovanje i kreirajte procese tako da se u svakom trenutku zna tko što radi.
Kada sve stavite u procedure i kada vaši zaposlenici točno znaju što se od njih u kom trenutku očekuje te što trebaju raditi, smanjit ćete prazan hod i traženje informacija, a povećat ćete produktivnost i kvalitetu.