Blog

Nije svaka poslovna ekspanzija dobra za biznis

Nije svaka poslovna ekspanzija dobra za biznis

Svi mi (ili barem većina) težimo rastu i razvoju naših poslovnih beba.

Fokusiramo se na nove klijente ili kupce, ganjamo prodaju i promete.

Nekima se dogodi i BUM! pa odjednom dožive enorman skok!

TO! To je to što su čekali, na čemu su dugo radili, o čemu su sanjali!

Skok prometa s 10 milijuna kuna na 130!

Opijeni visokim prometima i nevjerojatnom ekspanzijom, zaborave na vrlo bitne stvari: kako će tu ekspanziju popratiti operativno i imaju li uopće kapacitete za to.

Takav rast treba pratiti:

  • Broj zaposlenih
  • Organizacija poslovanja
  • Dokumentacija
  • Automatizacija
  • Optimizacija

I sve ostalo od čega se poslovanje sastoji

Nažalost, kod većine onaj skok s prometom ne poprati ništa s ove liste.

I nastane kaos, ljudi su prenatrpani poslom, nema dobre sistematizacije, procesi (ako ih je uopće i bilo) ne funkcioniraju jer se samo želi ispoštovati obećano.

I onda se čudimo kako je vlasnik završio u burnoutu, zašto zaposlenici daju otkaze ili zašto opada kvaliteta.

Često se u takvim situacijama ne zna tko pije, a tko plaća.

Ako već radite na ekspanziji (prometa i prodaje), UVIJEK razmišljajte i imajte plan A - što ćete napraviti ako se to zaista ostvari i kako ćete popratiti operativno taj novi, veliki zalogaj.

Paralelno s aktivnostima vezanima uz prodaju, radite i na:
Razgovorima s potencijalnim zaposlenicima i slažite listu
Prilagođavajte svoje procese za veće i velike kapacitete i proizvodnje i ljudi
Raspitajte se o količini dokumentacije koja će vam biti potrebna da obavljate taj obim posla
Razgovarajte sa svojim vanjskim suradnicima, na primjer, računovođom o svojim planovima i pripremite ih na Plan A

Poslovna ekspanzija je sjajna, ako VI njome upravljate.

Znate li neku firmu kojoj se dogodila ekspanzija koju nisu mogli kontrolirati? Što se dogodilo?