Svi mi (ili barem većina) težimo rastu i razvoju naših poslovnih beba.
Fokusiramo se na nove klijente ili kupce, ganjamo prodaju i promete.
Nekima se dogodi i BUM! pa odjednom dožive enorman skok!
TO! To je to što su čekali, na čemu su dugo radili, o čemu su sanjali!
Skok prometa s 10 milijuna kuna na 130!
Opijeni visokim prometima i nevjerojatnom ekspanzijom, zaborave na vrlo bitne stvari: kako će tu ekspanziju popratiti operativno i imaju li uopće kapacitete za to.
Takav rast treba pratiti:
- Broj zaposlenih
- Organizacija poslovanja
- Dokumentacija
- Automatizacija
- Optimizacija
I sve ostalo od čega se poslovanje sastoji
Nažalost, kod većine onaj skok s prometom ne poprati ništa s ove liste.
I nastane kaos, ljudi su prenatrpani poslom, nema dobre sistematizacije, procesi (ako ih je uopće i bilo) ne funkcioniraju jer se samo želi ispoštovati obećano.
I onda se čudimo kako je vlasnik završio u burnoutu, zašto zaposlenici daju otkaze ili zašto opada kvaliteta.
Često se u takvim situacijama ne zna tko pije, a tko plaća.
Ako već radite na ekspanziji (prometa i prodaje), UVIJEK razmišljajte i imajte plan A - što ćete napraviti ako se to zaista ostvari i kako ćete popratiti operativno taj novi, veliki zalogaj.
Paralelno s aktivnostima vezanima uz prodaju, radite i na:
Razgovorima s potencijalnim zaposlenicima i slažite listu
Prilagođavajte svoje procese za veće i velike kapacitete i proizvodnje i ljudi
Raspitajte se o količini dokumentacije koja će vam biti potrebna da obavljate taj obim posla
Razgovarajte sa svojim vanjskim suradnicima, na primjer, računovođom o svojim planovima i pripremite ih na Plan A
Poslovna ekspanzija je sjajna, ako VI njome upravljate.
Znate li neku firmu kojoj se dogodila ekspanzija koju nisu mogli kontrolirati? Što se dogodilo?