Ako ste u uslužnoj djelatnosti, kao ja, vjerujem da vam se dogodilo da se (ne)organizacija klijenta preslikava na vas i vašu uslugu.
Odnosno da se zbog “neurednosti” klijenta preispitujete i sumnjate u kvalitetu svoje usluge.
Evo jednog primjera.
Imala sam klijenta koji niti nakon 1,5 godinu suradnje nije uspio dostavljati papire na vrijeme.
Znate li što to znači u mom poslu?
Znači da ja ne mogu isporučiti kvalitetno svoju uslugu i da klijent jako riskira te da mu prijeti kazna od Porezne.
I ako dobije kaznu, većina će upirati prstom u knjigovodstveni servis koji je “zaribao” i koji je klijenta koštao nekoliko tisuća eura.
Nitko neće niti pretpostaviti da klijent nije dostavljao papire na vrijeme (ili u nekim situacijama, uopće).
Ovakve suradnje, u kojima vi opet rastežete svoje granice i dozvoljavate klijentima da “zaprljaju” vašu uslugu i kvalitetu vašeg rada, nisu zdrave niti dugoročno održive.
Taman i da podignete cijenu svoje usluge do neba i da klijent na to pristane, to nije ni blizu cijene koju VI plaćate.
Evo nekoliko savjeta što možete učiniti:
- Postavite jasnu granicu najprije sebi: do kojeg roka/datuma dajete klijentu šansu
- Pitajte klijenta u čemu je problem, je li mu jasno što treba učiniti i zašto je to važno te jasno recite što će se dogoditi ukoliko se stanje ne popravi do određenog datuma
- Ako se niti nakon razgovora suradnja s klijentove strane ne promijeni, imate argumente da tu suradnju i prekinete
Znam, vjerojatno će se opet pojaviti neprijatelj iza ćoška, g. Strah, ali pokušajte ga ignorirati i prekinuti tu suradnju jer ona nije zdrava za vas i vaše poslovanje.
Opet ponavljam, kao i u postu o strahu, kada jednu nezdravu suradnju prekinete, pojavit će se najmanje nove tri prilike kojima ćete sa zadovoljstvom reći DA!
A i vi ćete puno mirnije spavati 😉