Strah.
Naravno da imam i vlastitu priču o tome kako i koliko me strah koštao.
Imala sam jednog klijenta više od 20 godina.
I u tih 20 godina rijetko sam podizala cijenu moje usluge.
Nije da nisam pokušavala!
Svaki put kada bih mu ja poslala obavijest o podizanju cijene, on bi mene pozvao na ručak.
I to da ja njemu platim ručak.
Na tom ručku nisam nimalo uživala, jer bi mi on konstantno spuštao cijenu, sve dok me ne bi iscrpio.
Na kraju snaga bih mu rekla da nek’ mu ostane stara cijena jer nisam imala više živaca za natezanje.
Zadnji put kada sam poslala mail o podizanju cijene, on me nazvao i pitao me idemo li na ručak.
Ja sam prvi put rekla NE.
Pa daj da se vidimo bar na 15 minuta - nastavio je.
Moj odgovor je bio: A zašto? Cijena je ta koju sam ti poslala i ja od nje ne odstupam. Nema šanse da ju spustim i nema šanse da ti platim ručak. Uzmi ili ostavi!
Dva tjedna se nije javio te sam dobila odgovor da još nisu odlučili.
Pretpostavljam da su se u ta dva tjedna raspitivali okolo po drugim servisima i to je ok.
Na kraju su se javili i rekli da ipak pristaju na novu cijenu.
Zašto?
Zato što nakon više od 20 godina suradnje i jedna i druga strana se toliko navikne jedna na drugu, da je jako teško to promijeniti.
Naravno da to ne znači da biste zbog toga trebali ucjenjivati svoje klijenti i dizati im cijenu usluga do neba.
Baš naprotiv.
Trebali biste jedni drugima pokazati da se uzajamno poštujete: s vaše strane se poštovanjem očituje izvrsnom i dodatnom uslugom koju sigurno ne biste tako malo naplatili novom klijentu, a s klijentove strane prihvaćanjem novih cijena i uvjeta poslovanja.
Dobro, Slađana, pa gdje je tu priča o strahu?
Što mislite, zašto sam ja te sve godine išla na ručak, plaćala ručak i uvijek skidala svoju cijenu?
Zato što sam se bojala.
Bilo me strah da ne izgubim dobrog klijenta i zbog tog straha nisam jasno povukla granicu.
Čak štoviše, gazila sam svoje granice i svoje vrijednosti.
Ako sada to preslikamo na posao, moje zaposlenice su radile isti posao (čak i veći), a ja sam tu uslugu premalo naplaćivala da bih pokrila njihov rad, a kamoli što drugo.
A sve zbog - straha.
Povucite granice - od početka.
Ne dozvolite strahu da vam ugrozi poslovanje i ono što ste godinama gradili.
Zauzmite stav i ne bojte se izgubiti klijenta ili neki posao.
Vjerujte mi, doći će nova tri!