U zadnjem kvartalu prošle godine podigla sam cijene knjigovodstvenih usluga. Iskreno, nisam očekivala nikakve probleme, a nisam ih niti imala.
Kod klijenata koji su malo podigli obrvu, moj odgovor je bio:
U zadnjem kvartalu prošle godine podigla sam cijene knjigovodstvenih usluga. Iskreno, nisam očekivala nikakve probleme, a nisam ih niti imala.
Kod klijenata koji su malo podigli obrvu, moj odgovor je bio:
I dok priča o euru još uvijek traje (sigurno ste mislili da je gotovo, ali jok, još nije), ja imam flashbackove na prijašnje promjene valuta koje sam doživjela i preživjela.
Jugoslavenski dinar >> Hrvatski dinar
Svaka poslovna promjena u vašim poslovnim knjigama, mora biti potkrijepljena nekakvim dokumentom.
Ne možete donijeti odluku samo u svojoj glavi, već ju morate prenijeti na papir.
Evo možda mi vi možete pomoći da shvatim, ili me prosvijetliti odgovorom na ovo pitanje: zašto klijenti ne čitaju newslettere?
Kao i uvijek, postoji priča 🙂
Uvijek na kraju godine dobivam svakakva pitanja svojih klijenata, jer većina je u panici.
Početkom prosinca bilo i pitanje koje je glasilo otprilike ovako:
"Ja bih kupio nešto veliko da si smanjim dobit."
Strahovi se uvijek pojavljuju kad nam je nešto nepoznato, pa tako možda i sustav PDV-a.
Nije jasan i nama dovoljno razumljiv, pa ga se zato toliko i bojimo.
Kroz taj strah ograničavamo svoj rast i razvoj jer se silno trudimo ostati unutar propisane granice prometa kako bismo ostali izvan sustava.
Puno puta sam čula kako u poslu prije svega, treba biti čovjek.
Dobro, no što to zapravo znači? Odnosi li se to na odluke?
Ispričat ću vam kako ja doživljavam posao i odluke koje donosimo u poslu.
Kao i svi vjerojatno, i ja sam malo izanalizirala prošlu godinu, ali to nije tema ovog posta.
Međutim, ta analiza mi je pomogla da malo sumiram planove za Novu godinu.
Vjerovali ili ne, sustav naplate je često jedna od slabijih karika, čak i u firmama srednje veličine.
Ili ne postoji osoba koja se brine o naplati ili ne postoji sustav koji prati što je naplaćeno, a što ne.
Često čujem kako poduzetnice (namjerno kažem poduzetnice jer mi smo takve) često ne znaju reći NE:
Najčešće greške u poslovanju koje sam primijetila kroz svoje 30-godišnje iskustvo:
Mnogi od vas možda niti ne znaju da sam “naslijedila” posao od svog šefa.
Ako ste sada možda pomislili: “Ah, lako tako!”, nastavite čitati.
Na jednom poslovnom eventu susrela sam jednu poduzetnicu koju poznajem.
Kaže ona da baš dobro da me srela, jer baš planira ući u neki novi biznis.
U poslu koji radimo svi smo top stručnjaci. Pa zašto nam onda posao ne ide kako treba?
Kada krećemo u poduzetničke vode zvijezda vodilja nam je:
“Pa to znam i volim raditi ili za to imam talent!”
Zalihe na skladištu trebale bi biti optimalne odnosno najminimalnije, a da se nesmetano obavlja djelatnost, čak ako je moguće (što možda u ovim trenutnim vremenima kada je dobava otežana) svesti poslovanje na JIT „Just in time“ oblik, odnosno ne akumulirati zalihu, već je nabavljati tek kada vam je roba potencijalno prodana.
Svi znamo onu narodnu: složna braća kuću grade.
Ili onu: U dvoje je lakše!
U svojim dvadesetima ponudila sam šefu da od njega preuzmem klijente i posao.
On je bio u kolapsu i odlučio zatvoriti svoj knjigovodstveni servis.
Pojam zaliha kod svakog poduzetnika, ovisno o njegovom „core“ biznisu, znači različito.
Kod firmi koje se bave veleprodajom i maloprodajom, zalihu čini trgovačka roba koja je namijenjena daljnjoj prodaji.
Gdje je najveći problem - zašto poduzetnici ne uspijevaju?
Mi možemo završiti najbolje fakultete, biti najuspješniji strojari, marketingaši, trgovci, edukatori - ali to nije garancija da ćemo izgraditi uspješan biznis.
Nedavno sam bila gošća na 63. BUSINESS CAFFE-u i jedan od gostiju izgovorio je meni baš dosta interesantnu rečenicu: da je njihov radnik profitabilan za firmu ako donese ukupno Prihoda u visini 3 njegove “bruto 2” plaće.
Dakle, razmišljam o tome koliko uloga ja imam u svojoj firmi: od čistačice, računovotkinje, knjigovotkinje, menadžera, psihologa ponekad i medijatora, financijskog savjetnika, edukatora.